Kultura | Filmy a recenze

Anonym

01:02 | 8.2.2010
Anonym

Hodnocení

Nominace na výroční ocenění Americké filmové akademie zveřejněny. Kdo si dojde pro Oscara ze nejlepší snímek?

Filmoláda » Nominace na Oscara: Avatar, Smrt čeká všude i řezník Quentin…

Letošní udělování výročník cen Americké filmové akademie se pravděpodobně ponese v modrých barvách, promluvit do něj však mohou i osudy růžových vojáků. Po devíti nominacích má totiž nejen akční sci-fi Avatar, ale také válečný snímek Smrt čeká všude. Své "létající" želízko v ohni má samozřejmě také studio Pixar. Co na to všechno Tarantinovi Hanebný pancharti?

Tak je to tady. Ať už se američtí akademici sešli u kulatého stolu, hranatého stolu, stolu do L, do U nebo si jen poslali e-maily, vybrali letošní kandidáty na Oscara. Nechybí samozřejmě mezi nimi očekávaný lídr letošních "plešounů" Avatar, pojďme se však v krátkosti podívat, kdo bude Cameronově opusu konkurovat. Bohužel, zdaleka ne všechny snímky znají už data své tuzemské premiéry.

Jak již bylo řečeno, sci-fi podívaná Avatar Jamese Camerona sice v tržbách podruhé potopila režisérův Titanic, na Oscarech však úspěch proděravélé kocábky nezopakuje. Avatar získal "pouze" 9 nominací. Samozřejmě je mezi nimi i ta na nejlepší film, s letošním rozšířením nominací na deset to však asi nikoho nepřekvapí. Komu se ještě akademici rozhodli přilepit nálepku nominováno na Oscara, která se určitě objeví na prodejních DVD?

Ze snímků, které do českých kin už dorazili, je to zatím pouze čtveřice snímků: komerčně úspěšná sci-fi District 9 o utlačovaných mimozemšťanech, protinacističtí Hanebný pancharti, letištní drama Lítám v tom a animovaný výlet do džungle Vzhůru do oblak. Netuším, jestli je to poprvé, co se do výběru nejlepších snímků roku dostal film animovaný, akademici tím ale dali vcelku dost na srozuměnou, kdo si nejspíš odnese Oscara za nejlepší animovaný snímek. Vlastě abych to upřesnil, k dispozici je u nás v současnosti ještě pátý snímek, válečné drama Smrt čeká všude (The Hurt Locker), které koncem roku vyšlo přímo na DVD. V kontextu devíti oscarových nominací to působí trochu směšně, že?

Zdroj: Filmolada.cz

Nepřehlédněte

Už to nejde jako za mlada:-)