Kultura | Filmy a recenze

Kozí příběh - Pověsti staré Prahy (recenze Blu-ray)

Deefha

09:19 | 11.11.2009
Deefha

Hodnocení

Tento film je sice prvním českým celovečerním 3D animovaným snímkem, netěšte se ale na barevné brýle a prostorový obraz: 3D v tomto případě znamená, že celý film vznikl ve virtuálním prostředí modelovacího software, kde bylo vše součástí trojrozměrného světa. Kozí příběh vstoupil do kin v roce 2008, letos vyšel i na Blu-ray.

Pokud v našich Blu-ray recenzích figuruje nějaké prvenství, vždy se na něj snažíme upozornit. Psali jsme tedy o prvním českém filmu, který vyšel na Blu-ray (Gympl), o prvním českém (2Wings: Overseas Pilots) i slovenském (Chill Pill: One Night Only) hudebním Blu-ray disku nebo o prvním 3D Blu-ray titulu na našem trhu (Monstra oceánů 3D: Pravěké dobrodružství). Tentokrát se jedná o prvenství trochu jiné, nesvázané s vydáním ve vysokém rozlišení.

Film Kozí příběhPověsti staré Prahy je totiž prvním českým celovečerním 3D animovaným snímkem. Netěšte se ale na barevné brýle a prostorový obraz: 3D v tomto případě znamená, že celý film vznikl ve virtuálním prostředí modelovacího software, kde bylo vše součástí trojrozměrného světa. Ačkoliv jsou takové filmy ve světě docela běžné a dalo by se říct, že vznikají skoro jako na běžícím páse, u nás se to poprvé podařilo skutečně až v roce 2008, kdy Kozí příběh vstoupil do kin.

Tomu ovšem předcházelo celkem pět let plných mravenčí práce animátorů rodinného studia Art And Animation Studio. Nadšení Jana Tománka (režiséra a „otce“ celého projektu) a samozřejmě i všech ostatních zúčastněných by se s trochou nadsázky dalo přirovnat k atmosféře, která panovala při vzniku novátorského retro-sci-fi Svět zítřka (recenze), samozřejmě ale s podstatně nižším rozpočtem.

Výsledek nakonec bohužel působí velmi rozpačitým dojmem. Nedá se říct, že by film úplně propadl, reakce na něj se prostě pohybují v rozmezí od naprostého zděšení po vlažné docenění především výtvarné a částečně i technické stránky. Obsahem i formou má Kozí příběh téměř neřešitelný problém s nalezením vhodné cílové skupiny, ovšem už jen proto možná stojí za shlédnutí – co když je právě pro vás?

Zdroj: Hdmag.cz

Nepřehlédněte

Už to nejde jako za mlada:-)