Minulý pátek, 11. března, jsem opět zavítal do české pobočky Electronic Arts. Tentokráte na prezentaci a herní ukázku blížících se realističtějších Need for Speed s podtitulem Shift 2 Unleashed. Na úvod jsme se s dalšími shodli na tom, že prefix NFS již měli zahodit a jmenovat se to mohli čistě jen Shift 2 Unleashed a příště Shift 3 atd. Pod Need for Speed si každý automaticky vybaví ryze arkádové závodění, jakým byli například poslední Hot Pursuit. Proto je holý nesmysl pod jednou značkou vydávat 2 rozdílné série. Nebo se v EA bojí toho, že když vyhodí nálepku NFS, tak to nikdo nebude kupovat?
Ano, tím jsem chtěl naznačit, že Shift 2 posunuje realističnost opět o kousek výš. Nově přináší rádoby pohled z očí jezdce. Tzn., že kolem obrazovky vidíte vnitřek helmy a při zatáčení se kamera nasměruje do zatáčky. Jistě si pamatujete na získávání zkušenostních bodů. Nyní je dostanete jen za správné věci jako je čistá stopa, čisté předjetí a naopak už nezískáte body za otloukání auta o soupeře a další věci, které vás jen připravují o čas a nejsou ani za mák k ničemu dobré. Po dlouhé době se také vrací režim kariéry a Slightly Mad Studios podařilo získat licenci na šampionát FIA GT3 a GT1. Jinak se bude závodit v téměř stejných módech z nichž některé se dočkali výrazného přepracování, například drift, který byl v prvním Shiftu nehratelným. Nově se bude závodit také v noci, či západu slunce, což bude zákeřné. Rozšířily se také možnosti tuningu a nastavení auta, které se projeví na jízdních vlastnostech.