Linkovací služby plní především propagační funkci pro řadu začínajících a středně úspěšných blogerů. Na jejich weby totiž ze začátku mohou přivádět více čtenářů, než kolik jich přijde z jiných zdrojů (vyhledávače, přímé odkazy nebo články na jiných webech, reklama). Podle toho to na těchto webech také vypadá. Minimum hodnocených článků, body těch úspěšnějších spočítáte na prstech. Většina lidí jen rychle zalinkuje svůj článek a rychle pryč.
Abyste však nepropadli v omyl. Podobné věci se dějí i na zahraničních linkovacích službách, jen to tam vzhledem k řádově většímu počtu uživatelů není tak patrné. Není tedy třeba si stěžovat, že na malém českém internetu se dějí věci, které v zahraničí nikoho nenapadnou. Alespoň tedy co se týče oblasti linkovacích webů.
Od května 2007 zmizelo z českého a slovenského internetu několik linkovacích webů. Mezi asi nejznámější případy neúspěchu patří RedMedia.sk a Nodaj.sk. Zvláště v případě druhého jmenovaného je to trochu škoda. Jeho uživatelské rozhraní vypadalo velice přívětivě. Zmizel i český web CoJeNoveho.cz. Doména sice stále běží, nicméně dozvíte se z ní jen to, že web padl pod náporem spamu. To je vystiženo velice přesně. Již v době mého prvního článku o linkovacích službách bylo na tomto webu více anglického spamu než odkazů na nové české články.
Slovenský linkovací web Vybrali.sme.sk začal uplatňovat nová pravidla. V závislosti na kvalitě a hodnocení vkládaných článků je uživateli umožněno vkládat omezený počet článků směřujících na jednu doménu. Pro většinu uživatelů tohoto webu to budou dva články týdně. Podrobnosti najdete na blogu.