Koncept Volkswagen Up! Lite má být první vlaštovkou nové automobilové série této německé automobilky. Pohonem tohoto šetřivého vozu by měl být hybridní systém. Vůz vychází ze zajímavé nízkospotřebové studie nazvané L1. Oba tyto vozy sází na nízkou spotřebu a nízký aerodynamický odpor, který u vozu Up! Lite činí 0, 237.
Pod kapotou nalezneme přeplňovaný dvouválec 0, 8 TDI (51 koní) a elektromotor (14 koní). Tedy jak si už každý jistě spočítal dohromady tento hybridní systém dokáže vyvinout výkon 65 koní, což by mělo pro takto lehký městský vůz stačit. Volkswagen Up Lite je koncipován jako malý rodinný automobil, který díky nízké spotřebě a nízkých emisí bude jistě hitem v showroomech po celém světě.
Studie Volkswagen Up! Lite prošla redukční dietou (oproti „klasickému“ modelu UP) a velké množství dílů bylo nahrazeno lehčími variantami například z uhlíkových vláken. Díky tomu bylo dosáhnuto velmi nízké hmotnosti 695 kg, což sice pozitivně ovlivnilo spotřebu, ale negativně to zapůsobí na peněženky případných zájemců o sériovou verzi tohoto automobilu. Karbonová vlákna byla použita i v hliníkových 18 palcových kolech, která jsou obuta do pneumatik s nízkým valivým odporem.
Předpokládá se, že až se tento vůz dostane do klasické výroby, tak nebudou použity díly z karbonových vláken. Vliv na spotřebu tohoto vozu (2, 44 l/100 km) od německého koncernu Volkswagen, má například použití sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG, ekonomicky výhodného systému Stop & Start, či rekuperačního dobíjení lithium-ionových akumulátorů při brzdění.