Cobalt 37 je loď dokonalá téměř v každém detailu. Skvělá výkonem, provedením i designem.Má vůbec nějaké slabiny? Prozradíme v našem testu!
Cobalt 37: vítěz v každém detailu
Cobalt 37 je loď, o které se velmi špatně píše. Měl bych snad mluvit o interiéru plavidla s jeho kajutami v barvě ořechu, pravou žulou a skvěle vybranými lůžky? Nebo bych se měl soustředit na motory, popsat výhody rozvodu vody po lodi, zpevněném spojení trupu s palubou, případně snad o elektrickém systému, který obsahuje aktivní i pasivní izolaci transformátorů? Možná začnu tím, co je nejdůležitější – Cobalt 37 je loď s velkým „L“ a nezáleží přitom vůbec na tom, z jakého úhlu se na ni podíváte.
Uchopte chromované kontrolní páky. Cobalt 37 se ihned probere. Za „řevu“ lodního motoru se rozjedete a motory promění hladinu vody v pěnivý pruh. Výborně seřízené motory. Ozývá se zvuk omezovače a vy si to řítíte rychlostí 45 námořních mil za hodinu během okamžiku. Skvělé! Když se dostanete z transu, snížíte rychlost na 40 mil za hodinu kolem 4 300 otáček za minutu. Stejně jako roste mé nadšení, utužuje se i přesvědčení, že tenhle zážitek bych si mohl vychutnávat celý den. Při podobně zběsilé jízdě spotřeba samozřejmě vylétne k 52 galonům za hodinu, jinak si plavidlo vezme na 0, 74 mil jeden galon s dojezdem okolo 150 mil. Pokud se počasí zhorší, uberte na 30 mil za hodinu. Platí přitom: Cobalt 37 může plout tak rychle, jak umožňují podmínky s ohledem na spotřebu paliva.
Úzký profil a „ostrý“ trup plavidla Cobalt 37 zajišťují minimální známé tříštění a odpor. Ovládání je perfektivní. Dobře seřízený záďový motor společně s výborným záďovým tahem spojuje náklon s žádným skluzem z lodi. Jelikož moje testovací plavidlo bylo vybaveno Axius Premier (za 28 289 dolarů včetně digitálního omezovače, obrazové LDC diagnostiky s náhledem plavidla, vlastnostmi autopilota a automatické kontroly odchýlení kurzu) a joystickem pro dokování, zajetí do těsného dokovacího mola bylo velmi snadné. Pro porovnání jsem také zadokoval plavidlo konvečně, tedy bez užití všech vymožeností. S ostrým V trupem, poskytujícím vynikající boční odolnost, a nízkým profilem, nedávajícím větru příliš mnoho šancí, je Cobalt 37 obratnější než mnoho jiných srovnatelných plavidel. Vylepšený motor Seacor je velmi chytrá volba pro kapitány pohybující se v pobřežních vodách.
Izolace transformátorů není zrovna příjemná na pohled, ale může zachránit vaši loď. V podstatě je elektřina ze zdroje předávána do celého plavidla pomocí magnetického propojení namísto běžných vodičů. Toto chrání před špatnou přístavní elektroinstalací, případně před špatně vedenou elektřinou skrze vodiče na jiných plavidlech, jenž kotví ve stejném přístavišti, a samozřejmě před vznikající korozí na palubě vašeho plavidla!
Zdroj: Napalubu.cz