Minulý týden přinesl poměrně překvapivý tah od českého UPC, které zdražilo své internetové služby. Sice jen málo, o 15 korun měsíčně, ale i tak to po dlouhé době udržování, či dokonce poklesu cen (za současného zvyšování rychlosti a zlepšování dalších parametrů) byl první obrat „opačným směrem“. Když jsem o tom psal zde na Lupě samostatný článek, položil jsem v něm otázku, zda jde o začátek nového trendu a zda krok UPC nespustí lavinu zdražování i u dalších poskytovatelů. Zatím, s odstupem několika málo dnů, se tak nestalo. Pravdou ale je, že to stále ještě nemusí nic znamenat, protože případné reakce dalších poskytovatelů mohou teprve přijít.
Alespoň Telefónica O2 Czech Republic, jejíž postoj bude asi nejdůležitější, však přeci jen určitým způsobem zareagovala. Ledva totiž skončila platnost vánočních akčních nabídek, prodloužených až do konce ledna, nastoupila se začátkem února další vlna akčních nabídek. Tentokráte nabízí TO2 CR slevu pro nové zákazníky, kteří se upíší na 12 měsíců k odebírání balíčku O2 Trio (tj. ADSL, O2TV a pevné hlasové služby). Z celkové ceny této služby získají slevu ve výši 368, 71 korun po dobu 6 měsíců (resp. 417, 31 korun měsíčně u nejnižší varianty služby). V přepočtu na cenu jednotlivých služeb z balíčku se to blíží tomu, jako kdyby zákazník dostal na půl roku ADSL zdarma.







