Pokud provozujete eshop, takÅka dennÄ se urÄitÄ setkáváte s otázkou, kde eshop efektivnÄ propagovat, tak aby vynaložené prostÅedky se co nejrychleji vrátily. Z vlastnà zkuÅ¡enostà vÃm, že je to Äasto složitá záležitost, protože pÅedem odhadnout jaká reklama bude fungovat je nemožné.
ZpÄtné odkazy vedoucà na Váš eshop jsou nesmÃrnÄ důležité, neboÅ¥ je to jeden z klÃÄových offpage faktorů. Kvalita tÄchto odkazů výrazným způsobem ovlivÅuje pozici VaÅ¡eho eshopu ve výsledcÃch vyhledávánà jednotlivých vyhledávaÄů. Je fakt, že odkazy majà nezpochybnitelný SEO efekt. Toho jsou si vÄdomi i ti, kteÅà odkazy nabÃzà a tedy i prodávajÃ. A tak cena tÄchto odkazů je kolikrát Äasto velmi nadhodnocená až nesmyslná. Zejména proto, že prodejci odkazů pÅi stanovenà ceny za reklamu vycházejà pouze z ranků webu, ze kterého by odkazy mÄly smÄÅovat na Váš eshop.
Tady si dovolÃm malou polemiku o tom, nakolik je takovéto stanovenà ceny relevantnÃ. PodlÄ mÄ je to zcestný způsob a to zejména proto, že se vycházà z ÄÃsla (ranku), které prodejce nenà schopen ovlivnit a garantovat. NavÃc v dobÄ, kdy v pÅÃpadÄ pageranku Googlu nelze vůbec urÄit, zda je tento rank pravý. Poslednà pÅepoÄet veÅejného pageranku byl nÄkdy na jaÅe 2010. Od té doby se nic nezmÄnilo a vlastnÄ vÅ¡ichni co odkazy prodávajà svým způsobem klamou a defacto prodávajà zajÃce v pytli. Obdobná situace je i u Sranku Seznamu. PÅepoÄet neprobÄhl už 2 mÄsÃce. Spekuluje se o tom, že tento stav je snahou o eliminaci ovlivÅovánà ranků ze strany vyhledávaÄů. MÄlo by to svojà logiku, neboÅ¥ tÅeba seznam.cz na svých stránkách k systému prodeji odkazů pÃÅ¡e toto:
Za nevhodnou výmÄnu odkazů považujeme takovou výmÄnu, kdy je prostÅednÃkem pro poskytovánà odkazů nÄjaký automatický systém, s jehož pomocà jsou odkazy distribuovány na velké množstvà na sobÄ jinak nezávislých stránek. Pokud se na vaÅ¡ich stránkách takovýto systém vyskytuje, doporuÄujeme: