Informační systém ve firmě by měl svým uživatelům usnadňovat život, a to především z hlediska procesů. Každý proces má určitou posloupnost, určitý sled událostí a aktivit, které je nutné v jeho průběhu zrealizovat. Informační systém by pak měl tyto procesy co nejvíce zjednodušit, usnadnit jejich průběh. Proto je výhodou informačního systému fakt, že umožňuje nadefinovat si procesy v organizaci tak, aby se z jedné fáze procesu v podstatě automaticky přecházelo do fáze další, systém spoustu práce udělá za Vás a šetří tak cenný čas i náklady.
A určitými druhy procesů, které ve firmě probíhají, jsou také projekty, proto i zde by měly hrát informační systémy důležitou roli. Projekt je sledem aktivit a úkolů, který má jasný cíl, probíhá v předem definovaném období a zpravidla je vymezen určitým rozpočtem. V dnešní době pracuje více či méně s projekty téměř každá firma. Bez ohledu na její velikost či zaměření je ale pro úspěšné dosahování cílů projektů určující jejich příprava a následná realizace. A právě zde Vám informační systém dokáže v mnohém napomoci.
Jak už bylo řečeno, projekt je především procesem, pokud je tedy v informačním systému tento proces vhodně nadefinován, systém sám zajistí plynulou komunikaci mezi jednotlivými osobami či útvary, které se na projektu podílí. Představme si, že byla právě dokončena část projektu, která je nyní určena k fakturaci. Odpovědný pracovník tedy v systému označí tuto fázi za ukončenou, v té chvíli systém automaticky odešle emailem upozornění fakturačnímu oddělení s úkolem, že je třeba vystavit fakturu. Už se tedy nemůže stát, že by odpovědná osoba nedostala včas potřebnou informaci o stavu projektu.
Existuje mnoho samostatných nástrojů pro podporu projektového řízení, ideální však je jejich integrace s ostatními informačními systémy společnosti tak, aby data a údaje bylo možné sledovat v širších souvislostech.






