Technika | Internet

Ivo Lukačovič - rozhovor - Sbíráme jen nízko visící ovoce

David

11:28 | 11.2.2008
David

Hodnocení

Mladý muž, jehož firma provozuje úspěšný internetový vyhledávač Seznam a loni, po jedenácti letech existence, poprvé dosáhla obratu přes jednu miliardu korun. "Ale nikdy mě nenapadlo, že bych byl podnikatelem. Ani jsem to nechtěl dělat, ale vynálezcem jsem chtěl být vždycky, " říká podnikatel, jehož firma roste neuvěřitelně rychle.

Ivo Lukačovič - rozhovor - Sbíráme jen nízko visící ovoce
Ivo Lukačovič - rozhovor - Sbíráme jen nízko visící ovoce

Chtěl jsem být popelářem. Jen jsem ale trochu povyrostl, tak jsem chtěl být vynálezcem a stále jsem něco vynalézal, vzpomíná Ivo Lukačovič. Mladý muž, jehož firma provozuje úspěšný internetový vyhledávač Seznam a loni, po jedenácti letech existence, poprvé dosáhla obratu přes jednu miliardu korun. "Ale nikdy mě nenapadlo, že bych byl podnikatelem. Ani jsem to nechtěl dělat, ale vynálezcem jsem chtěl být vždycky, " říká podnikatel, jehož firma roste neuvěřitelně rychle. Ještě v roce 2005 její zisk před zdaněním činil 480 milionů korun. Původně měl Seznam jen jednoho zaměstnance a jeho server byl umístěn v ložnici Lukačovičova otce. Dnes zaměstnává 450 lidí. Téměř nejfrekventovanějším slovem Iva Lukačoviče v rozhovorech, které poskytuje médiím, je "vize".

Je doopravdy velice těžké v této chvíli predikovat, kam se firma bude vyvíjet, ale jedno je jisté: rozhodli jsme se, že to bude technologická firma. Jdeme tedy do přímého konkurenčního boje s Googlem. Máme také hodně uživatelů, kteří chodí na naše stránky…

Více než dva miliony lidí za den. (Reálně 2, 3 milionu - pozn. red.) A z hlediska počtu uživatelů jsme druhým nejsilnějším médiem v Česku. My se však neprofilujeme jako mediální firma, nevytváříme vlastní obsah. Naší primární činností je vyhledávání informací, e-mail a služby. Stále máme tedy v záloze, že se kdykoliv můžeme stát mediální firmou, protože máme své uživatele. Kdybychom se rozhodli koupit obsah nebo ho začali sami vytvářet, máme ho komu nabízet, a stali bychom se tak mediální firmou. Jestli tuto firmu budu svému synovi předávat jako technologickou, nebo mediální, to v současné chvíli nevím.

Naše firma neuvěřitelně rychle roste: neustále přijímáme lidi a rozšiřujeme kanceláře. Problémy máme hlavně s tím, že čekáme, až se pro nás někde uvolní další kanceláře. Nebo dokupujeme nové a nové servery a čekáme, než nám připojí novou trafostanici. Proto zatím nemáme manažersky na to, abychom se stali mediální firmou. Pokud se náš růst zastaví, nebo alespoň trošičku zpomalí, můžeme skutečně uvažovat také o podnikání v médiích. A pochopitelně bychom se vrhli do médií, která jsou internetu nejbližší a u nichž vidím největší synergický efekt. To jsou tištěná média. Rozdíl mezi novinami a internetem už není tak veliký. Šíříte-li nějaký text, nějakou informaci elektronickou formou nebo na papíře v novinách nebo v časopise, je jedno. To je čistě otázka distribuce, distribučních kanálů.

Zdroj: Neviditelnypes.lidovky.cz

Nepřehlédněte

John: Jančík obviněn bude. Vytáhli jsme kostlivce ze…

John: Jančík obviněn bude. Vytáhli jsme kostlivce ze skříní :: Domácí :: ČT24

7.1. | 02:43 Ct24.cz

Praha – Minulý týden zrušil státní zástupce usnesení o…

Logitech G11 Gaming Keyboard

Logitech G11 Gaming Keyboard

7.1. | 02:43 Alza.cz

Profesionální herní klávesnice, ke které dostanete herní myš…

Shakes a Fidget - Cheat

Shakes a Fidget - Cheat

7.1. | 02:43 Shakes-And-Fidget.cz

Návod jak vydělat neomezené množství zlaťáků a houbiček

Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!

Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!

13.11. | 15:04 Webitech.cz

Jedná se o systém s názvem mClick, který spustila Česká…


Komentáře

  • Tento článek ještě nikdo neokomentoval. Buď první!
  • Anonym