Technika | Internet

Jak na marketing v sociálních sítích?

Hodnocení

Sociální sítě jsou dnes standardně využívaným PR nástrojem větších či menších firem z různých oborů podnikání a jejich význam i oblíbenost stále roste. U nás je celý obor SNA (Social Network Analysis), SMO (Social Media Optimalization) a SMM (Social Media Marketing) teprve v začátcích a proto se stále ještě setkáváme s mýty a omyly v názorech na správný postup a účel marketingu v sociálních sítích.

Jak na marketing v sociálních sítích?
Jak na marketing v sociálních sítích?

Sociální sítě jsou dnes standardně využívaným PR nástrojem větších či menších firem z různých oborů podnikání a jejich význam i oblíbenost stále roste. U nás je celý obor SNA (Social Network Analysis), SMO (Social Media Optimalization) a SMM (Social Media Marketing) teprve v začátcích a proto se stále ještě setkáváme s mýty a omyly v názorech na správný postup a účel marketingu v sociálních sítích, podopřené argumenty samozvaných “odborníků“ na SM, kteří aniž by něco tušili o teorii sociálních sítí a sociologii samotné, slibují klientům zaručený úspěch a ty nejlepší výsledky jejich kampaní.

Například jedna z nejčastěji zmiňovaných nepravd těchto “odborníků“ se objevuje v podobě argumentů, které nehodnotí výsledek kampaně podle skutečné úspěšnosti, ale dosaženého počtu získaných fanoušků na facebookovské stránce, tedy podle snadno dosažitelného, ale celkově nic neříkajícího čísla. Je dobré se pak zamyslet a ujasnit si, zda je vaším produktem váš výrobek, vaše služba, nebo vaše stránka na facebooku.

Marketing v sociální síti by neměl mít za cíl komunikaci se všemi uživateli – jednotlivci, ale především budování vztahu. Z teorie sociálních sítí vyplívá, že daleko efektivnější než zahltit všechny spamovou masáží je najít, oslovit a komunikovat s klíčovými lidmi, tedy těmi kteří komunitu vedou a ovlivňují. Je to podobné jako u tištěných médií, kde zadavatel PR článku komunikuje také pouze s redaktorem a né se všemi čtenáři zvlášť.

Svou primární komunikaci tedy musíte zúžit na vybrané klíčové uživatele, předávat jim potřebné informace a vysvětlovat jim je v souvislostech s vaším cílem. Jinými slovy je vést a ovlivňovat. Toto úsilí se vám vrátí v podobě schopnosti skrze tyto “nestranné“ uživatele daleko lépe zaujmout ty ostatní, vyprovokovat je a jejich vlažný zájem proměnit v nákupní rozhodnutí. Budování kvalitního vztahu je dobré podpořit také snahou o rozpoutání širší diskuze na témata týkající se vašeho oboru. Když se o těchto tématech nediskutuje, nehovoří se ani o vás.

Zdroj: Ondesign.cz

Nepřehlédněte

John: Jančík obviněn bude. Vytáhli jsme kostlivce ze…

John: Jančík obviněn bude. Vytáhli jsme kostlivce ze skříní :: Domácí :: ČT24

7.1. | 02:43 Ct24.cz

Praha – Minulý týden zrušil státní zástupce usnesení o…

Logitech G11 Gaming Keyboard

Logitech G11 Gaming Keyboard

7.1. | 02:43 Alza.cz

Profesionální herní klávesnice, ke které dostanete herní myš…

Shakes a Fidget - Cheat

Shakes a Fidget - Cheat

7.1. | 02:43 Shakes-And-Fidget.cz

Návod jak vydělat neomezené množství zlaťáků a houbiček

Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!

Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!

13.11. | 15:04 Webitech.cz

Jedná se o systém s názvem mClick, který spustila Česká…


Komentáře

  • Tento článek ještě nikdo neokomentoval. Buď první!
  • Anonym

Oblíbenost