Založil jsem kampaň a dal jsem do ní všechna slova, která mě k tématu napadla. Reklama se však na tato slova nezobrazuje, protože PPC systém nastavil minimální cenu za proklik 40 nebo 90 Kč. Setkali jste se s tím? Jak se to řeší?
Aby bylo možné s jistotou říci, jaký je ten pravý důvod právě v tomto případě, bylo by potřeba více informací o daných kampaních. Obecně ale tato situace nastává nejčastěji ze tří důvodů.
Prvním důvodem bývá nízká hledanost klíčového slova. PPC systém v tomto případě nemá pro dané slovo dostatek historických dat. Do doby, než je získá, se brání zneužití právě nastavením vysoké ceny za proklik. Tím si pojistí, že na něj bude inzerovat opravdu jen ten, kdo nabízí relevantní produkt. Pokud takový inzerent začne na slovo inzerovat a inzerát skutečnou mírou prokliku potvrdí relevanci, minimální požadovaná cena za proklik se relativně brzy sníží.
Druhá možná příčina pak přímo souvisí s relevancí a mírou prokliku. Pokud si vyberete příliš obecná slova a v inzerátu uživatele dostatečně nepřesvědčíte, že nabízíte právě to, co hledá, výsledkem může být nízká nebo dokonce nulová míra prokliku. To dává reklamnímu systému jasný signál – inzerát není relevantní, braň se :-). Systém Google Adwords také stanovuje pro každé klíčové slovo tzv. Quality Score, ve kterém zohledňuje relevanci mezi klíčovým slovem, inzerátem a cílovou stránkou, na kterou inzerát odkazuje.