Dnes v tomto seriálu přijdou na řadu cykly, jež umožňují vykonávat daný blok programu opakovaně, a které jsou společně s podmínkami základními stavebními kameny všech programů. Jejich možnosti si předvedeme na skromné vlastní implementaci třídy Math.
Třídu, kterou dnes budeme programovat, nazveme MyMath, abychom nekolidovali s jménem již zmíněné třídy Math, což by nás nutilo při jejím případném použití specifikovat vždy plně kvalifikované jméno (což by bylo nešikovné).
Všechny metody naší třídy budou statické, abychom umožnili jejich použití bez konstrukce instance (třídní proměnné ani nejsou zapotřebí). Protože vytváření instancí ani nemá smysl, tak deklarujeme prázdný soukromý konstruktor, čímž znemožníme jeho volání (respektive volání new).
Aby restriktivním opatřením nebyl konec, tak do deklarace třídy vepíšeme klíčové slovo final. To, co v Javě označíme jako final, je neměnné a nelze to jakkoliv upravovat. V případě třídy to znamená, že z ní nepůjdou odvodit žádné podtřídy, což by také nemělo smysl, protože všechny metody jsou statické a ty vztahují se pouze k této konkrétní třídě. V případě metody to znamená, že se v případném podtypu již nesmí znovu deklarovat (překrýt). A konečně u proměnné, že do ní již po její okamžité inicializaci nesmíme vložit jiná data (buď primitivní, nebo odkaz na jiný objekt).