Zdravím, dneska vám napíši o jedné knize, která mě velmi pomohla s učením v 3d modelačním programu 3D Studio Max (3ds max). Díky ní jsem pochopil základy modelování, texturování, osvětlování apod. Také jsem pochopil ovládání, rozhraní a vůbec systém jakým 3D grafika funguje. Díky téhle knize sem se odrazil k obrovským možnostem programu 3ds max, v kterém jde dělat téměř cokoliv.
Ano, takhle se jmenuje ta kniha. A co všechno v ní najdete? Na začátku se dozvíte jak se dá vůbec 3D grafika využít. Například ve filmech, hrách atd. Vše je moc pěkně popsané. Poté se dozvíte něco o ostatních programech na 3D modelování a animování . A samozřejmě se za chvíli dostanete už k 3ds maxu. Naučíte se základy ovládání, zorientujete se v rozhraní programu, naučíte se ovládat různé nástroje a dozvíte se také něco o Osách X, Y, Z v 3D prostoru. Pokud překonáte tuhle část, máte první fázi vyhranou. Text je doplněn ilustračními obrázky, což je veliká výhoda.Poté co se naučíte onu "teorii", čeká vás konečně k modelování :). Zezačátku vás samozřejmě nečeká modelování 3D Auta, ale i tak budete mít skvělý pocit, když například vymodelujete nanuk . Naučíte se také práci s křivkami, Box modelingem a dalšími formami modelování.Ovšem ani nejlepší 3d model na světě nemůže uspět, pokud není řádně otexturován a osvícen. Právě osvětlování a vytváření materiálů (+ texturování) se kniha věnuje také. V knize toho najdete ještě MNOHEM více, ale to bych se rozepisoval už moc :). Není lepší možnost než si knihu přečíst.






