Reklamní agentury využívají tohoto fenoménu dávno. Stačí přistrčit k luxusnímu vozu či motorce vnadnou polonahou dívku a muži přestanou vnímat extrémní cenu výrobku a ochotně utrácejí. Jak je to možné? A opravdu to dneska ještě stále platí?
Tak nevím, když jsem byl před pár lety kupovat rodinnou Fabii, žádná vnadná děva u toho nebyla. Ale asi jsem nebyl v autosalonu té správné značky. Ono ale nejde jen o auta či motorky. Tam se to skutečně týká buď těch dražších modelů nebo prezentací na autosalonech a je to spíš už otázka tradice a snobismu, než reklamní tah. A navíc kombinace rychlého auta a krásné dívky opravdu dokáže v mužích probouzet třeba již dávno zapomenuté pocity chlapáctví.
Jinak si ale myslím, že reklama dnes spíš trpí inflací nahoty. Kdejaký instalatér, prodavač zvířecího žrádla či pojišťovací agent dnes považuje za nutné, aby se na jeho reklamním letáku nebo inzerátu v místním plátku vypínalo bujné poprsí provinční modelky. Nevím jestli to někoho přiláká, zvlášť když nahoty a sexu bez erotiky jsou plné novinové stánky a televizní seriály, o internetu nemluvě. Vzpomínám si, jak jsem jako chlapec v počínající pubertě byl s rodiči na dovolené v Jugoslávii. Tenkrát jsem velice ochotně každý den chodil nakupovat pečivo pro celou rodinu. Cesta totiž vedla okolo trafiky, kde bylo vystaveno několik pánských časopisů. Tenkrát u nás nic takového nebylo, takže jsem měl oči navrch hlavy a přemýšlel, jak z nákupů tajně ušetřit, abych si tu vzácnost mohl koupit. Peníze jsem sice ušetřil, ale odvahu říct si trafikantce o časopis jsem tenkrát nenašel. Dnes takových časopisů jsou plné regály a bez povšimnutí je míjím nejen já (což vzhledem k tomu, že Jugoslávie už nějaký ten pátek neexistuje, není nic zvláštního), ale i současní puberťáci, pro něž už to (bohužel) taky není nic výjimečného.