Drtivá většina dodávek zákazníkům je v českých e-shopech stále realizovaná dobírkou. Platby kartou jsou málo časté a elektronické platební metody dokonce ustupují do pozadí. To alespoň vyplývá ze závěru průzkumu internetového magazínu NetShopper.cz, který zkoumal data tuzemských e-shopů.
Výzkum byl realizován v prosinci 2009 a zkoumal data zhruba 20 000 obchodních transakcí vybraných českých internetových prodejců se zaměřením na e-shopy s frekventovaným zbožím nižší až střední cenové úrovně (kosmetika, oblečení, hračky, knihy, hudba, potřeby pro domácnost). Průměrná hodnota nákupu ve sledovaném analytickém souboru činila 1 470 Kč.
Z analyzovaných dat vyplývá, že dobírka je pro české zákazníky preferovaným způsobem úhrady za objednané zboží. Tuto možnost dnes volí celkem 70, 28 % všech zákazníků. Dobírku následuje osobní převzetí na pobočce či prodejně, které využilo 17, 75 % zákazníků. Na pobočce přitom zákazníci platí raději kartou (90 % transakcí) než v hotovosti.
Z klasických metod je druhou nejpoužívanější bankovní převod (9 %), následovaný platbou kartou online s pouhými 2, 5 %. Tyto výsledky ukazují nedůvěru českých zákazníků k platbě kartou na internetu. Redakce NetShopper.cz k tomu dodává: „Neochota platit kartou je velmi specifická. Ve vyspělých zemích je tato metoda nejpoužívanější a provádí se vždy přes silně zabezpečené propojení, kde je riziko zneužití minimální.“