Přestal vám fungovat notebook, tiskárna vytrvale hlásí ?nějaký ERROR?, počítač neustále tuhne, monitor má divné barvy? Při následném dotazu u vašeho prodejce na řešení problému se obvykle setkáte s doporučením že ?je to přece logické, když už na tom jedete přes dva roky a beznadějně zastaralé zařízení je zralé na výměnu za nové.?
Nastala porucha. Vyplatí se opravit staré nebo koupit nové zařízení ?
Přestal vám fungovat notebook, tiskárna vytrvale hlásí „nějaký ERROR“, počítač neustále tuhne, monitor má divné barvy? Při následném dotazu u vašeho prodejce na řešení problému se obvykle setkáte s doporučením že „je to přece logické, když už na tom jedete přes dva roky a beznadějně zastaralé zařízení je zralé na výměnu za nové.“
Samozřejmě, v případě že je pro vás přijatelný spotřební styl života, jste ti správní zákazníci, kteří dělají prodejcům nových krabic největší radost. Jedná se přece o „spotřební elektroniku“ a ta se tedy spotřebovává, čili při první poruše je nutné vyhodit vašeho miláčka do popelnice a honem do obchodu pro nový kousek (který je samozřejmě nabitý nejnovějšími technologiemi, má vše co potřebujete ještě dříve než o těchto potřebách sami víte a má dalších padesát naprosto nepostradatelných inovací).
Jsou ovšem mezi námi naštěstí ještě i lidé, kteří se na věc umí podívat s nadhledem a umí tlaky reklamy a triky prodejců a výrobců filtrovat svým zdravým selským rozumem.
Uvědomují si, že tiskárna slouží v prvé řadě k tomu, aby s rozumnými nálady na spotřební materiál vytiskla dokumenty v dostačující kvalitě, a nejsou líní propojit ji s počítačem kabelem, přestože nový model koupí s integrovaným Wi-Fi nebo Bluetooth rozhraním. Často je tento zvýšený komfort, který uživateli ušetří v praxi jednorázově několik vteřin práce, vykoupen několikanásobně vyššími náklady na vytištěnou stránku (v souladu s trendem čím levnější tiskárna, tím dražší a menší tiskové náplně).
Zdroj: Abax.cz