Letí chlap v balónu a vidí že je ztracen. Letí dál a najednou pod sebou zahlédne člověka a volá. Prosím Vás pane, nevíte kde jsem ? Ztratil jsem se. Ten pán se na něj tak podívá a říká. „No v balóně ne?“ Říká první. Na to ten druhý odpoví. Smím se zeptat, nejste Vy náhodou z IT ?“ Ano jsem, jak jste to poznal? No podle Vaší odpovědi. Je naprosto přesná, ale mě úplně k hovnu!!! A smím se Vás teď zeptat já? Nejste Vy z marketingu ? Ano jsem, jak jste to poznal ? No protože jste v prdeli a můžu za to já.
Tenhle vtip přesně vystihuje aspoň podle mě situaci, ve které jsou správci podnikových sítí. Je jedno jak dobře je vše nastavené, a technicky vychytané. Jediné v čem je jistota, je to, že se pokaždé něco vysype. Ať už vinou hardwaru, konfigurace nebo v nejčastějším případě „šetrným zacházením uživatele“. Pokaždé to má stejného viníka a stejný konec. Za všechno může správce a proč ho tedy pořádně nezdupat?
Vidím to skoro všude. Místo aby tupý uživatel občas zkusil zapojit hlavu a pokusil se přijít na řešení problému sám a až teprve poté zavolal správce a slušně ho požádal o pomoc. No ale takhle se to nedělá. Namísto toho existuje totiž mnohem „lepší a jednoduší“ řešení, ne? Proč prostě nezdupat, neseřvat správce, že to a to zase nefunguje!!! Přitom v hodně případech si za to může tupý uživatel sám. Odkliká vše co mu přijde pod ruku, hlavně aby byla ta tabulka pryč, pár restartů a… Voláme a kérujeme IT.
Vždy mě počítače a vše kolem nich hrozně bavilo. Vždycky jsem chtěl pracovat jako správce sítě. Ale teď když vidím jak je to nevděčná práce, jsem docela rád že ho nedělám. Přitom podle mě, kdyby si správci řekli OK, tak si polibte ať se to tedy udělá samo, všichni by tak akorát padly na prdel a začali by brečet. Ano, je to tak, kde by teď všichni lidé v kanclech byli bez počítačů a IT podpory? Místo aby prokazovali trochu úcty a vděku, jen kolem sebe plivou a nadávají a přitom si za dost problémů můžou sami svojí debilitou.