Parkovani domeny obecne je presmerovani domeny na jinou domenu nebo konkretni stranku. Nejdriv se vyuzivalo na docasne zaparkovani domeny, nez se s ni zacne neco delat, protoze nebylo zadouci mit v zaznamu domeny nefunkcni name servery (lame delegation). Ze zacatku se funkcni name servery vyzadovaly i v Cesku a dodnes to chteji v Nemecku, Rakousku a Svycarsku. Dalsim duvodom parkovani mohlo byt presmerovani alternativnich domen, napr. domain.net na domain.com. Funkci parkovani nabizeli webhosteri hlavne pro zakazniky, kteri nemuzou, nebo neumi modifikovat .htaccess.
V poslednich letech se ale pod parkovanim rozumi jeden specificky druh parkovani - parkovani za ucelem monetizace domeny, ktery v mnoha pripadech neni mysleny jen jako docasne reseni. Parkovaci stranky vypadaji ruzne, ale vetsinou tam nemaji zadny text, jenom linky, za kliknuti na ktere se dostavaji penize. Ty penize zaplati inzerujici firmy napr. firme Google nebo Yahoo, ta z toho cast da parkujici spolecnosti a nejaky podil nakonec dostane i majitel stranky.










