Pokud víte co znamená nadpis a máte s tím osobní exp nemusím Vám vysvětlovat vůbec nic a pro Vás ostatní Planescape Torment je genialní záležitost od BlackIsle vydaná již před deseti lety, je to “tahové” RPG na D&D. Hra, o které jsem snil od dob, kdy mě uchvátil Baldurs Gate 1, 2 a kterou jsme se marně leta snažil sehnat. Není tomu dlouha a sen se splnil. Přišel mi balíček s dvojdiskem Planescape Torment ze Score 100. Minuty ticha, paranoidní hledání škrábanců na discích, vsouvání do mechaniky, instalace, další, další, ok, další, finish. Zhluboka se nadechnout a dvouklik na ikonku Torment.exe a…
“Probudit se na stole v márnici s ukecanou létající lebkou, s vyškrábaným nápisem na zádech a uvědoměním vlastní nesrtelnosti a neschopností si vzpomenout kdo jsem. Jsem Bezejmenný jeden z mnoha bezejmenných z mnoha já.”
Takhle začíná příběh a končí jak uznáte za vhodné jedním z šesti (tolik jsem jich teda napočítal) způsobů. Příběh plný zvratů, překvapení, s více než zajímavou zápletkou vyprávěný spojencem grafiky Infinity enginu, textu, hudby, soubojů, expení.
Grafika ze staré školy, ale příjemně mě překvapilo jak vypadala na 22″ LCD a jakých speciálních efektů jsem se dočkal (Hrál jsem sice poslední Crysis, ale některá kouzla z Planescape mě ohromily mnohem víc).













