Není tu jen Facebook, na nějž jsou už naopak mnozí alergičtí. Podniková sféra využívá daleko více sociální sítě pro profesionály, a mezi nimi je nejúspěšnější právě LinkedIn.
LinkedIn pomáhá. Dle výzkumné společnosti OneSource je právě tato sociální síť s přehledem nejúspěšnější pro ty internetové prodejce, kteří prodávají do firemní sféry (tzv. „B2B“, business-to-business“).
LinkedIn samozřejmě nemá takový počet uživatelů jako mnohem populárnější Facebook nebo Twitter, ale pro získávání podnikových zákazníků je vyhodnocen jako výrazně užitečnější.
Dle HubSpotu necelá polovina společností, která LinkedIn využívá (45%), získala v nedávné době přes tuto platformu podnikového zákazníka; o něco menší procento úspěšnosto, ale stále slušně vysoké, je pak u firemního blogu (43%), úspěšnost u Twitteru hlásí 38 % a u Facebooku 33 % klientů. Rozdíly nejsou na první pohled zásadně vysoké, ale uvědomme si právě efektivitu práce s těmito moderními médii – LinkedIn tím, že se jedná o „výběrovou“ sociální síť, která prakticky vylučuje nepřetržitý proud banalit, který známe například u Facebooku, vyžaduje daleko menší množství pozornosti a stráveného času.