SEO je anglická zkratka, která znamená – Search Engine Optimization (optimalizace pro vyhledávače). Tato optimalizace je dnes v podstatě životně důležitá pro to, aby vaše stránky na internetu někdo našel a poté i navštívil. Kdo nemá stránky optimalizované, ten se zobrazuje ve vyhledávačích většinou na pozicích, které jsou daleko na to, aby se k nim někdo proklikal. Hlavním cílem SEO optimalizace je tedy zobrazování stránek na co nejvyšší, pokud možno první pozici ve vyhledávači, při vyhledávání (klíčových) slov odpovídajících obsahu vaší stránky.
Dále je důležitá validita stránek, tedy správně napsaný (X)HTML kód odpovídající platným specifikacím organizace W3C. Vaše stránky je dobré nechat projít W3C-validátorem a případné chyby opravit. S validními stránkami si vyhledávací robot (crawler) poradí vždy lépe, než s nevalidními. Neméně důležitá věc, zejména pro návštěvníky vašich stránek, je i jejich správné zobrazení v různých prohlížečích a na různých platformách.
Text na stránkách by měl být správně strukturovaný. Zejména systém nadpisů H1 – H6 je dobré používat a to logicky. To znamená, že nadpis třídy H1 by měl být shodný s titulkem stránky a měl by být použit na každé stránce pouze jeden (to je velmi důležité). Na nadpisech H2 – H6 již tolik nezáleží, ale je dobré používat logické řazení těchto nadpisů. U obrázků je vhodné zadávat popis title i alt.
Keywords jsou slova, která definují obsah dané stránky. Podle klíčových slov hledající uživatelé obvykle najdou to co hledají. Tyto slova jsou v podstatě součástí celého textu stránky, ale ne všechna mají pro vyhledávač stejnou váhu. Největší důležitost mají vždy slova v titulku stránky a poté v nadpisu H1. Důležitost klíčových slov v dalších umístěních si vyhledávač již určí sám. Proto je dobré shrnout do title a H1 to nejdůležitější co definuje obsah stránky a do dalších nadpisů případně textu, zahrnout také alternativy ke klíčovým slovům v H1 a titulku. Toto je snad nejdůležitější část celé SEO.