SERP je zkratka anglických slov Search Engine Results Page, které označují stránky s výsledky vyhledávání vyhledávače na dotaz (klíčové slovo) zadaný uživatelem. Tyto stránky u hlavních vyhledávačů (Seznam.cz, Google.cz, jyxo.cz, yahoo.com) zobrazuje vždy 10 výsledků s titulkem (do 66 znaků) a krátkým popiskem (o délce 255 znaků), dále také ukazuje URL konkrétního webu, případně další funkce jako archiv nebo možnost zobrazení na mapách. Jednotlivé položky jsou řazeny dle řady kritérií. Mezi nejhlavnější kritérium by měla patřit relevantnost a z toho vyplývající jednotlivé ranky.
SERP může obsahovat různé druhy výsledků hledání. Ty rozdělujeme hlavně na přirozené výsledky vyhledávání a sponzorované (placené) výsledky vyhledávání. Největší vyhledávače také nabízejí vyhledávání podle typu obsahu. Některé vyhledávače nabízejí kromě klasického přirozeného hledání v obsahu webových stránek také vyhledávání obrázků, někdy také zpráv, zboží nebo třeba knih. V poslední době je velký zájem o takto rozšířené druhy vyhledávání, kdy například můžeme vyhledané zboží porovnat dle ceny a tak nakupovat u nejlevnějšího prodejce.







































