Technika | Internet

SEO slovník | Co je to SERP?

Hodnocení

SERP neboli Search Engine Results Page označují stránky s výsledky vyhledávání vyhledávače na dotaz (klíčové slovo) zadaný uživatelem. Tyto stránky u hlavních vyhledávačů zobrazuje vždy 10 výsledků s titulkem a krátkým popiskem, dále URL konkrétního webu, případně další funkce jako archiv nebo možnost zobrazení na mapách.

SEO slovník | Co je to SERP?
SEO slovník | Co je to SERP?

SERP je zkratka anglických slov Search Engine Results Page, které označují stránky s výsledky vyhledávání vyhledávače na dotaz (klíčové slovo) zadaný uživatelem. Tyto stránky u hlavních vyhledávačů (Seznam.cz, Google.cz, jyxo.cz, yahoo.com) zobrazuje vždy 10 výsledků s titulkem (do 66 znaků) a krátkým popiskem (o délce 255 znaků), dále také ukazuje URL konkrétního webu, případně další funkce jako archiv nebo možnost zobrazení na mapách. Jednotlivé položky jsou řazeny dle řady kritérií. Mezi nejhlavnější kritérium by měla patřit relevantnost a z toho vyplývající jednotlivé ranky.

SERP může obsahovat různé druhy výsledků hledání. Ty rozdělujeme hlavně na přirozené výsledky vyhledávání a sponzorované (placené) výsledky vyhledávání. Největší vyhledávače také nabízejí vyhledávání podle typu obsahu. Některé vyhledávače nabízejí kromě klasického přirozeného hledání v obsahu webových stránek také vyhledávání obrázků, někdy také zpráv, zboží nebo třeba knih. V poslední době je velký zájem o takto rozšířené druhy vyhledávání, kdy například můžeme vyhledané zboží porovnat dle ceny a tak nakupovat u nejlevnějšího prodejce.

Na stránkách s výsledky vyhledávání je často možné umístit tzv. kontextovou reklamu. Tato reklama bývá označená jako Sponzorované odkazy nebo slovem reklama a obvykle bývá placená za proklik (PPC). Tato reklama se obvykle vztahuje ke konkrétním vyhledávanému výrazům a jejich variantám. Placené inzeráty se u nás oběvují u všech vyhledávačů počínaje seznamem a Googlem končeje. Né vždy se reklama ale zobrazuje, to se vztahuje k hledanému slovu popřípadě slovnímu spojení a záleží na inzerentovi, k jakým výrazům chce reklamu umístit. Proto zpravidla u méně vyhledávaných slov reklamu nenajdete (zkuste porovnat sami výsledky vyhledávání slov „dovolená“ a „žichovice“ obec kde bydlím)

Zdroj: Seoslovnik.info

Nepřehlédněte

John: Jančík obviněn bude. Vytáhli jsme kostlivce ze…

John: Jančík obviněn bude. Vytáhli jsme kostlivce ze skříní :: Domácí :: ČT24

7.1. | 02:43 Ct24.cz

Praha – Minulý týden zrušil státní zástupce usnesení o…

Logitech G11 Gaming Keyboard

Logitech G11 Gaming Keyboard

7.1. | 02:43 Alza.cz

Profesionální herní klávesnice, ke které dostanete herní myš…

Shakes a Fidget - Cheat

Shakes a Fidget - Cheat

7.1. | 02:43 Shakes-And-Fidget.cz

Návod jak vydělat neomezené množství zlaťáků a houbiček

Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!

Alternativa k PPC kampaním od společnosti mClick je tu!

13.11. | 15:04 Webitech.cz

Jedná se o systém s názvem mClick, který spustila Česká…


Komentáře

  • Tento článek ještě nikdo neokomentoval. Buď první!
  • Anonym

Oblíbenost

Anonym