Když obchod Saks Fifth Avenue těsně před vánoční sezonou snížil ceny luxusního oblečení o neuvěřitelných 70%, zákazníci vzali krám šturmem. Jde o předzvěst cenové revoluce v segmentu luxusního zboží?
Nadšení kupující, rozjaření z možnosti koupit si za 160 dolarů lodičky Manolo Blahnik, které normálně stojí přes pět stovek, byli ochotní ostatní ušlapat. Šlo o vůbec první snahu rozbalit klubko neměnných a nepsaných zákonů, které si prodavači a výrobci luxusního zboží vypracovali. Pokud budou pokračovat i ostatní, výsledky mohou být překvapující: porušení dlouhodobě platných dohod o cenách a distribuci může některé firmy potopit. Ve Spojených státech je totiž běžné, že řada oblečení (ale také třeba kabelek nebo bot) stojí po celém území stejně, takže se například pro kabát firmy Donna Karan nevyplatí běhat do různých obchodů. Prudké slevy navíc naruší pracně vybudovanou exkluzivitu, která podobným výrobcům dovoluje žádat ultravysoké ceny.











