Na každého z nás doléhají starosti o provoz nemovitosti v různé míře. Ti, kdo se rozhodli vzít správu do vlastních rukou a zvládají ji bravurně, snad ani nemusí číst dál, spíš by si měli zjistit, jak mohou tento talent uplatnit v podnikání. Pro všechny ostatní, kteří lehce tápou ve službách jednotlivých správcovských firem a v tom, jaká jsou práva a povinnosti, jsme sepsali stručný návod.
Správa nemovitosti, ať už zajišťovaná svépomocí, nebo správcovskou společností, je definovaná jako provoz a údržba budov, domů, bytů, nebytových prostor i okolí. Jedná se o kompletní zajištění nemovitosti z praktického hlediska oprav i z hlediska institucionálního – tedy finanční a legislativní stránky.
Správce tak zajišťuje vedení komplexního účetnictví: sledování veškerých příjmů a výdajů, zpracování daňových a statistických formulářů, zajištění kontaktů s finančním úřadem, sledování novel souvisejících zákonů, vedení evidence předpisů a plateb jednotlivých vlastníků, zasílání pravidelných přehledů a podobně. Správce samotný je pak povinen vést vlastní účetnictví včetně vyúčtování svých služeb.
Správa nemovitostí má na starosti také v ideálním případě bezchybný provoz nemovitosti a rychlý zásah v případě oprav, revizí a zprostředkování havarijní služby. Mezi další služby patří například zprostředkování pojištění, stavebního spoření či úvěru na domluvené opravy v domě. Je třeba zajistit právní služby a v případě oprav i stavební dozor. Správa nemovitostí může zahrnovat i realitní služby.






