Volný čas | Zajímavosti

Tajgou po kolejích / transsibiřská magistrála

Anonym

08:21 | 14.10.2010
Anonym

Hodnocení

Z Moskvy až do dalekého Vladivostoku vede nejdelší železniční trať na světe – Transsibiřská magistrála. Z Moskvy dále pokračuje přes Ural, prochází městy Jekatěrinburg, Omsk nebo Novosibirsk a dále pokračuje Irkutskem kolem Bajkalského jezera na východ. Trať dlouhou 9494 kilometrů překonají vlaky i v dnešní době za dlouhých šest dní!

Tajgou po kolejích / transsibiřská magistrála
Tajgou po kolejích / transsibiřská magistrála

Z Moskvy až do dalekého Vladivostoku vede nejdelší železniční trať na světe – Transsibiřská magistrála. Z Moskvy dále pokračuje přes Ural, prochází městy Jekatěrinburg, Omsk nebo Novosibirsk a dále pokračuje Irkutskem kolem Bajkalského jezera na východ. Trať dlouhou 9494 kilometrů překonají vlaky i v dnešní době za dlouhých šest dní! První kilometry byly otevřeny již v roce 1894, rok poté začala výstavba také východního úseku vedoucího sibiřskou tajgou. Přestože celou stavbu doprovázel nedostatek financí, který se na trati projevil např. vzdálenějšími pražci, než bylo v Evropě zvykem, se stavělo velmi kvalitně. Železnice překračuje 16 řek a i přes každoroční návaly ledu stojí většina mostů dodnes. Dříve, když někde chyběl most, jednoduše se pokládaly kolejnice přímo na led. Nejtěžší úsek kolem Bajkalského jezera byl dokončen roku 1904, kdy také po kompletní magistrále projel první vlak. Od té doby se dá bez přerušení projet od evropských břehů Atlantiku až po Tichý oceán. Roku 1929 se začalo s elektrizací, která trvala dlouhých 73 let, poslední etapa byla dokončena 25. prosince 2002, což umožnilo zdvojnásobení hmotnosti vlaků až na 6 000 tun.

Transsibiřská magistrála se ovšem zapsala do světových dějin i v červených číslech – na této železnici přišlo o život několik set lidí. Už při stavbě železnice zemřelo několik dělníků, stavba totiž nebyla dostatečně zabezpečena a při stavbě mostů se dělníci prakticky bez jištění často zřítili do ledové vody, odkud jen málokdy našli vysvobození. V červnu roku 1989 došlo na Transsibiřské magistrále k největšímu světovému neštěstí na železnici. Při explozi dvou vlaků zahynulo 1200 km od Moskvy více než 800 lidí. Přesto má Transsibiřská magistrála pro dnešní obchod obrovský význam. Přeprava cestujících byla “odsunuta na vedlejší kolej“ a hlavním využitím tratě je vývoz japonského zboží do Evropy. O svou slávu a historický význam ale železnice určitě nepřijde, spojení dvou světových oceánů bude důležité minimálně do té doby, kdy bude mít každý své vlastní letadlo a byt na měsíci.

Zdroj: Zivotmuze.cz

Nepřehlédněte

Jiřina Vetchý nechtěl hrát Okresní přebor se Sobotou

Jiřina Vetchý nechtěl hrát Okresní přebor se Sobotou

7.1. | 02:43 Aktualne.centrum.cz

Aktuálně.cz - kompletní zpravodajství, zprávy z domova i ze…

Holky a tráva: Prolistujte si konopný kalendář

Holky a tráva: Prolistujte si konopný kalendář

7.1. | 02:43 Reflex.cz

Přestože je všeobecně známo, že pěstování konopí je převážně…

Trucky na ledě 2. řada ONLINE

Trucky na ledě 2. řada ONLINE

7.1. | 02:43 Truckynalede.cz

Trucky na ledě jsou zpátky na Prima COOL a také na…

Vznikla Iniciativa Petr Čtvrtníček prezidentem

Vznikla Iniciativa Petr Čtvrtníček prezidentem

4.11. | 13:32 Taborsko.webnode.cz

ČR - V říjnu 2012 vznikla na sociální síti Facebook občanská…


Komentáře

  • Tento článek ještě nikdo neokomentoval. Buď první!
  • Anonym