Jsou slova, která mají společný základ, ale my si to často neuvědomujeme. Řeč je pro nás totiž něco přirozeného, tak jako dýchání. Slovo "text" a "textil" mají původ v latinském slovese texere, které znamená "tkát".
Text z hlediska optimalizace (SEO)
Jsou slova, která mají společný základ, ale my si to často neuvědomujeme. Řeč je pro nás totiž něco přirozeného, tak jako dýchání. Slovo „text“ a „textil“ mají původ v latinském slovese texere, které znamená „tkát“. Latinské textum je „tkanina, stavba, text“.
Abychom text mohli číst, musíme rozumět jazyku, v němž je text napsán. Ve skutečnosti je vztah mezi textem a čtenářem komplikovanější. „Čtení“ je složitý soubor myšlenkových operací, vyvolaných jednotlivými slovy či souslovími textu a jejich asociacemi. Do toho vstupuje i naše očekávání vůči danému textu.
Důležitou součástí optimalizace webové stránky je tzv. copywriting neboli vytváření jejího textového znění. V této spojitosti můžeme narazit v nabídkách některých marketingových společností například na fráze typu „vytvoříme pro vás text, který prodává“ nebo „copywriting prodává produkty“. Četba těchto sloganů však vyžaduje správné čtení, neboť se očividně jedná o nadsázku, tj. nesmí se brát doslova.
Problematika je složitější, než aby se dala takto ve zkratce vyjádřit. Textový obsah musí spolu s grafickým zpracováním tvořit poutavý a jednolitý celek. Text sám o sobě nestačí.
Zdroj: Seo-Laboratory.cz