Dnes bych Vám rád popsal, v čem dělají začínající grafici a webdesignéři největší chyby. Jedná se ve většině o chyby, které jsem sám dělal a kterých jsem se (doufám) zbavil.
V čem dělají webdesignéři největší chyby?
Dnes bych Vám rád popsal, v čem dělají začínající grafici a webdesignéři největší chyby. Jedná se ve většině o chyby, které jsem sám dělal a kterých jsem se (doufám) zbavil.
Pokud navrhujete grafiku pro webové stránky, tak jedna z nejdůležitějších věcí je, abyste znali technologie, které Vaši práci zrealizují. Je to to samé jako když nakreslíte vizitku, ale neznáte podmínky pro tisk - Váš návrh je k ničemu.
CSS 3 není úplnou nutností, ale je dobré pokud jej umíte. Dokážete si potom v grafickém návrhu uvědomit, co je nakódovatelné a co ne. Respektivě - nakódovat jde vše, ale potom jsou problémy s velikostí obrázků, tím pádem uživatelskou přívětivostí. Důležité je, abyste navrhovali to, co je zpracovatelné (ať nemusíte čelit nadávkám kódera nebo klienta, který si bude stěžovat, že mu lidé nechodí na web kvůli pomalému načítání).
Tady bych mohl psát do večera. Celé 3 roky jsem používal na webovou grafiku Adobe Photoshop. Nově používám Adobe Fireworks (program vytvořený pro navrhování grafických rozhraní webových stránek). Přikládám skvělý článek o 50 důvodech proč používat Fw místo Ps - www.reinegger.net. Celé je to o efektivitě práce, kterou vynaložíte na nějaký projekt. Adobe Fw má spoustu základních věcí, které prostě Ps chybí.
Zdroj: Blog.jbrezovsky.cz