Mobilní operátor Vodafone chce zvýšit tržby z prodeje hudebního obsahu. Nabídne možnost stahování hudby přímo do mobilních telefonů a počítačů. Vstoupí tak do přímé konkurence T-Mobilu, který podobnou službu spustil již v únoru 2007. Třetí z mobilních firem, Telefónica O2, zatím stahování opatrně zkouší v rámci wapových služeb.
Vodafone nabídne stahování hudby do mobilních telefonů
Mobilní operátor Vodafone chce zvýšit tržby z prodeje hudebního obsahu. Nabídne možnost stahování hudby přímo do mobilních telefonů a počítačů. Vstoupí tak do přímé konkurence T-Mobilu, který podobnou službu spustil již v únoru 2007. Třetí z mobilních firem, Telefónica O2, zatím stahování opatrně zkouší v rámci wapových služeb.
Společnost půjde podle informací odlišnou cestou než T-Mobile - při prodeji digitalizovaných skladeb bude spolupracovat s největším českým obchodem se stahovanou hudbou i-legalne.cz. Ten začal fungovat od listopadu 2006 a má podepsané smlouvy o prodeji hudby s největšími firmami - EMI, Sony Music, Universal Music, Warner Music a Supraphon, stejně jako s nezávislými vydavateli jako Indies Records nebo X Production. V současné době nabízí ke stažení na 720 tisíc skladeb, celkem skoro 60 tisíc alb. Stahování digitálních skladeb nebude první spolupráce i-legalne.cz a Vodafonu - lidé z internetového obchodu již pro operátora zajišťují webový prodej zvonění, realtones nebo ringtones. Oba partneři si tržby za prodej hudby dělí v nezveřejněném poměru.
Podmínky nákupu mp3 u Vodafone budou podobné, jako u i-legalne.cz. Ceny se budou pohybovat mezi 15 a 35 korunami za skladbu, skladby nebudou mít DRM, tedy digitální ochranu. S jedním rozdílem: i-legalne.cz nabízí možnost měsíčního, čtvrtletního a ročního předplatného, která v daném časovém období umožňuje neomezené stahování. Vodafone bude naopak nabízet prodej pouze jednotlivých skladeb nebo alb. T-Mobile zatím na krok Vodafonu nebude reagovat. “Žádné speciální kroky nechystáme, ” uvedl Michal Němec, ředitel portálových služeb T-Mobile.
V porovnání se světem se prodej stahované hudby v Česku rozebíhá ztuha. K dispozici navíc nejsou přesná a ověřená čísla. Kupříkladu i-legalne.cz za první rok existence prodal na 225 tisíc skladeb. Po zavedení předplatného na jaře 2008 se podle managementu i-legalne.cz objemy prodejů zvýšily na stovky tisíc písní měsíčně. T-Mobile prodává asi 30 tisíc skladeb za měsíc. Podle údajů Mezinárodní federace fonografického průmyslu se loni v Česku prodala digitální hudba (včetně mobilního zvonění) za 30 milionů korun, což představuje 8, 7 procenta z celkových tržeb gramofirem.
Zdroj: 1000webu.com