Více různých URL pro stejnou stránku znamená vznik duplicit se všemi důsledky z toho vyplývajícími. U klasických systémů založených na analýze serverových logů lze problém duplicit vyřešit okamžitým přesměrováním na základní variantu URL.
Vyhněte se duplicitám při měření kampaní
Na svých školeních o měření návštěvnosti pomocí Google Analytics vnímám největší zájem o sledování kampaní. U všech nástrojů, které umí měřit kampaně, se postupuje velmi podobně – přidáváním speciálních parametrů do URL. Tím ale mohou vzniknout duplicitní URL a způsobit problémy nejen ve vyhledávačích.
O měření kampaní pomocí Google Analytics se dočtete například v počeštěné nápovědě. Do češtiny je přeložený už i nástroj URL Builder, s jehož pomocí můžete snadno generovat unikátní URL. Z nich Analytics poznají, že jde o kampaň, a uloží vámi nadefinované hodnoty do správných statistik. Google Adwords zase umožňují zapnout tzv. autotagging, který do URL přidává trackovací parametry automaticky.
Více různých URL pro stejnou stránku znamená vznik duplicit se všemi důsledky z toho vyplývajícími. Roboti sice zpravidla přímo neindexují adresy, které vkládáme do PPC kampaní jako AdWords či Sklik. Váš „označkovaný“ odkaz si ale někdo může vložit na svůj web nebo do oblíbených položek v prohlížeči. Daleko větší riziko vzniká při umístění měřicích parametrů do skutečných odkazů, placených zápisů v katalozích, k bannerům apod. Tyto odkazy vyhledávače najdou, zaindexují a později je najdete ve výsledcích hledání. Občas se dokonce zaindexuje i již zmiňované automatické taggování z Google Adwords.
Kromě klasických SEO problémů vám s největší pravděpodobností vznikne nepořádek ve statistikách. Když někdo na takový označkovaný odkaz klikne, Google Analytics to vyhodnotí jako přístup z kampaně. Pokud se taková stránka umístí ve výsledcích hledání některého hledaného slova na dobré pozici, můžete se se smysluplnými čísly rozloučit úplně.
Zdroj: Blog.h1.cz