Jiná země, jiný mrav, nebo jestli chcete: Jiné náboženství, jiný jídelníček. Po explozi v jeruzalémském autobuse č. 19, který vezl návštěvníky z nemocnice Hadassah a jedenáct z nich zahynulo, se městem roznesla zvěst, že hlavní rabín Jeruzaléma vydal povolení, aby se do autobusů hromadné městské dopravy zavěšovaly vaky s vepřovou
Vyslouží si Tři čunící fatwu...?
Nevím, jak to Izraelci vyřešili, když sami žádné vepříky nechovají, dokonce, jestli se nepletu, nemají ani žádné vepříny, jelikož jim to košer zákon zakazuje. Pobřežní město Netaníja, osmé největší město Izraele, dokonce zakázalo prodej výrobků z vepřového masa v obytných a turistických oblastech. „Jiná věc", jak je vepřové maso často v judaismu označováno, může být prodávána pouze ve dvou odlehlých průmyslových zónách.
Občas se urvou z řetězu ruští Židé, čerstvě přistěhovaní do Izraele, a prodávají vodku i vepřové. Něco jsem zaslechl o krevních vepřových konzervách z Německa a Francie, které by se nalévaly do vaků v autobusech. Zkrátka jedno podivínství stíhá druhé.
Docela chápu, že někdo nekonzumuje ze zásady vepřové maso. Je moc tučné, obzvláště bůček, co má hodně cholesterolu. Ale že by bylo prase až tolik nečisté, to bych netvrdil. V asijském horoskopu přece patří k nejváženějším znamením, přinášejícím štěstí. Navíc se srdce prasete svou velikostí a funkčností blíží srdci lidskému, takže je za určitých krizových okolností vhodné pro transplantace. A to už nemluvím o genech vepříků, z nichž většina se shoduje s geny člověka. Tak proč tolik záští vůči dobrosrdečným pašíkům?
Přijde-li řeč na košer pravidla, chápu ledasco, ale jsem v šoku, když chtějí turečtí muslimové zakázat pohádku o Medvíkovi Pu jen proto, že se přátelí s roztomilým čuníkem. To už cenzoři a fundamentalisti z Ankary přehnali. Větší faux pas snad udělali jen polští katolíci, když začali prošetřovat údajnou homosexualitu pohádkových bytostí z animovaných večerníčků a z povinné četby vyškrtli díla Dostojevského a Kavky.
Zdroj: Olser.blog.denik.cz