V minulém příspěvku jsem představil první část optimalizace pro vyhledávače – 10 faktorů na stránce, které ovlivní pozici webu ve vyhledávačích. V následujících odstavcích se dozvíte něco o zpětných odkazech (Off-page faktory).
Odkazy, které směřují na určitou stránku vašeho webu z webů umístěných na jiné doméně. Když na váš web odkazuje např. váš dodavatel, jedná se o zpětný odkaz. Budování zpětných odkazů je nejdůležitější součástí SEO a odborně se nazývá Linkbuilding.
Počet příchozích externích odkazů má u vyhledávačů velký vliv na hodnocení www stránek. Dalo by se to shrnout do jedné věty „Čím více stránek odkazuje na váš web, tím více se zvyšuje popularita webu v očích vyhledávačů“. Má to však několik „ale“. Weby, které na vás odkazují, musí být kvalitní (dle hodnotících faktorů vyhledávače) a relevantní (s podobným zaměřením).
Je sice pěkné, když na vás odkazuje velké množství stránek, ale pokud nemají podobné zaměření, tak to z hlediska SEO vašemu webu moc nepomůže. Provozujete-li stránky zaměřené např. na hudbu, tak se snažte získat především odkazy z webů s podobným zaměřením.