Češi, kteří jsou ve světě považováni za národ pivařů, podle obchodníků stále častěji sahají po lahvích vína a hodně jich je ochotno si připlatit i za kvalitu. Spotřeba vína v Česku v posledních letech roste, obchodníci ale zároveň upozorňují, že více než polovina prodaného vína pochází ze zahraničí. Na tuzemském trhu také slaví úspěch vína exotických značek, které ještě nedávno znali pouze skalní příznivci.
„V letošním roce oproti předchozímu celkově vzrostl prodej vín o jedno procento v objemu a o 3, 5 procenta v hodnotě, což znamená, že Češi dávají přednost dražším vínům, “ řekla mluvčí velkoobchodních prodejen Makro Cash & Carry Markéta Světlíková. Podle Jaroslava Brože z obchodního řetězce Tesco ale Češi stále dávají přednost vínům dováženým ze zahraničí, volí přitom raději červené než bílé víno. „Dlouhodobě jsou mezi zákazníky nejpopulárnější červená vína, a to v poměru 60 ku 40 v porovnání s bílými víny. Stejný poměr jsme pak vysledovali v popularitě zahraničních a domácích vín, “ řekl Brož.











