08:19 | 16.10.2008
Anonym
Postindustriální detektivní příběh se odehrává v 60. letech a je volně inspirován baťovským Zlínem a poetikou jeho zarůstajících cihlových budov.
Návrat do Červeného města
Návrat do Červeného města je absolventský film studenta Fakulty multimediálních komunikací zlínské univerzity – Tomáše Hubáčka. Bohužel se jedná pouze o šedesátiminutový záznam, jehož úprava pro projekci v kinech by stála několik miliónů. Je to opravdu škoda, protože dle mého názoru jde o velmi kvalitní snímek.
Hned první scéna vás seznámí s hlavním hrdinou filmu Tomášem Hájkem, který přijíždí do Baťova města, aby zde vyšetřil smrt jediného muže, který tam byl zabit při odsunu. Po několika letech se tak vrací do svého rodiště, kde nachází zajímavé postavy. Především nepříjemného úředníka Rousala, který mu nechce nic dovolit. Kromě toho však najde azyl u jeho bývalé sousedky, která ho ráda pohostí a také poskytne zajímavé informace. V tomto ohledu však nezaostává ani místní archiv či hospoda, kde se také skrývají leckterá odhalení dosavadních tajemství. Do toho všeho se mu vracejí útržky vzpomínek. Každá nová informace je dalším dílem do mozaiky, která tvoří pravdu.
Autor vytvořil tento film, aby vzdal hold kráse zlínských cihlových továren a připomenul jejich zašlou slávu. Musím přiznat, že se mu to podařilo hlavně díky práci se světlem a kompozicí. V záběrech, kde probíhají klíčové nebo nelichotivé rozhovory, nenajdeme příliš jasu. Naopak ve scénách, které zdůrazňují továrny a jejich okolí si můžeme užít slunečního svitu. Obojí hodně silně umocňuje atmosféru. Nádherný je také kontrast okolí s červenou barvou, která je všude kolem.
Další věcí, kterou bych ráda zdůraznila, je jednoznačně hudba. Jejím autorem je sám režisér a scénárista v jednom – Tomáš Hubáček. Různé nejen klavírové etudy a melodie střídají své tempo a tím zvýrazňují danou scénu. Právě díky hudbě můžete pociťovat vnitřní napětí, které vám ani nedovolí soustředit se na něco jiného než na dění na plátně.
Zdroj: Galaxie.name