Předchůdce sériového automobilu Škoda Yeti, byl představen ve formě konceptu pod stejným názvem. Premiéru měl v roce 2006 na Ženevském Motor Show a sklidil velké ovace. Odborníci i fanouškové přijali tento koncept velmi kladně, takže bylo jen otázkou, kdy se dostane do sériové výroby.
Škodovka tak představila automobil ze segmentu SUV, se kterým do té chvíle neměla nic společného. Všichni očekávali propadák, jak by přeci česká Škodovka mohla představit slušný „off-road“ automobil? A přeci se tak stalo. Yeti si svým robustním, ale přesto příjemným vzhledem získal nejedno srdce.
Koncept (a vlastně i sériovka) působí prakticky a užitelně v klasickém provozu. Myslím, že i chalupáři v případě uvedení 4×4 by nelitovali své koupě, kdyby jim nevadila vyšší cenovka. Zajímavým prvkem jsou A sloupky „protáhlé“ do jednolitých střešních nosičů, které končí až D sloupkem. Takto uzpůsobené nosiče vypadají celistvě s vozem a dopřávají mu určitou výjimečnost.
Hezkým prvkem automobilu je čistota linií v podobě rovné linie bočních oken. Ta nám chyběla u automobilu Škoda Roomster, kde zadní okno nesouviselo graficky se zbytkem – je však pravda, že díky tomuto prvku byl Roomster zajímavým a neotřelým.