Létání zasvětil celý svůj život. Mnozí z nás si jistě vybaví dvojici větroňů předvádějících na mnoha airshow v devadesátých létech minulého století zrcadlovou skupinovou slétanost. Ve spodním stroji seděl vždy Alexandr Kubovec, jedna z výrazných postav českého letectví.
Asi každý pilot má rád letadlo, se kterým právě létá. V koutku duše by si ale přál stroj o trochu rychlejší a úspornější a schopný s lehkostí dopraváku vystoupat do vysokých letových hladin nad nepříznivé počasí.
Chceme vám představit jeden stroj z dlouhé řady verzí letounů Trenér. Původně tento dvoumístný školní letoun zkonstruoval ing. Karel Tomáš pro soutěž vypsanou MNO v roce 1946 na elementární školní letoun, schopný všech obratů vyšší pilotáže i školení v letu podle přístrojů.
Nejnovějším přírůstkem českého vojenského letectva je dvojice dopravních letounů Airbus A-319CJ. Ty do značné míry nahradily ruské stroje Tu-154M. Airbusy busou plnit celé spektrum úkolů – od přepravy prezidenta až po transport raněných osob. Co vše naše největší vojenská letadla obsahují a jak se s nimi létá jsme zjišťovali přímo na letecké základně v Praze-Kbelích.