Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá. V porovnání s minulým rokem klesl v obou zemích počet lidí, kteří za rok na internetu utratí více než 10 tisíc, naopak, především na Slovensku, vzrostl podíl zákazníků, kteří ročně utratí online méně než tisícovku. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu internetových obchodů Kasa.cz a Hej.sk mezi 10 tisíci zákazníků a z interních statistik.
Češi na internetu nakupují častěji, ale za méně peněz
Zatímco v České republice roste počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát ročně, na Slovensku jejich podíl naopak klesá. V porovnání s minulým rokem klesl v obou zemích počet lidí, kteří za rok na internetu utratí více než 10 tisíc, naopak, především na Slovensku, vzrostl podíl zákazníků, kteří ročně utratí online méně než tisícovku. Vyplývá to z rozsáhlého průzkumu internetových obchodů Kasa.cz a Hej.sk mezi 10 tisíci zákazníků a z interních statistik.
Podle informací internetového obchodu Kasa.cz vzrostl v posledním roce počet lidí, kteří na internetu nakupují více než pětkrát za rok. Díky růstu o 5 procentních bodů se podíl této skupiny nakupujících na Kasa.cz zvýšil na rovnou polovinu. Naopak klesl počet příležitostných kupujících s frekvencí 2–5krát ročně. Na Slovensku klesl jejich podíl z 50 % na 43 %, o 10 procentních bodů pak stoupl podíl příležitostných online kupujících, kteří nyní tvoří 40 % všech nakupujících na Hej.sk.
Slováci v porovnání s Čechy na internetu utrácejí menší částky – zatímco na Slovensku nakoupí 17 % zákazníků za méně než tisícovku, v ČR tvoří tuto skupinu 9 % zákazníků. Meziročně se podíl této skupiny v obou zemích zvýšil, na Slovensku dokonce o 11 procentních bodů. Naopak v obou zemích klesl podíl lidí, kteří online ročně utrácejí přes 10 tisíc – v ČR z 52 % na 45 % a v SR z 52 % na 38 %.
Typický Čech nakupující na internetu je zaměstnaný nebo podniká, čistý měsíční příjem jeho domácnosti se pohybuje mezi 20–40 tisíci a bydlí v sídle s méně než 100 tisíci obyvateli. Zajímavé je, že nakupujících důchodců je stejně jako zákaznic z řad žen na mateřské dovolené – v obou případech se jedná zhruba o desetinu.
Zdroj: Onlineobchody.com