Už jste si někdy položili otázku, co znamená slovo kvalita? Já ano. Pokusím se tedy stručně vysvětlit co je smyslem: je to souhrn vlastností výrobku a služeb, které očekává zákazník.
Co se stane, když výrobce automobilu poprvé zařadí do výbavy automobilu airbag? Zákazník to neočekává, je to pro něj příjemné zjištění, ale další auto bude požadovat s airbagem, jinak si bude myslet, že pokud auto nemá airbag tak není kvalitní.
Pokusím se tedy vysvětlit co to má společného s naším produktem. V současné době se setkáváme s dotazy našich optických poradců, že jejich zákaznicí namítají, že ceny čoček jsou v některých kamenných optikách či na internetu levnější. Odpověď je ANO, může se to stát. My ovšem cestou levných čoček nechceme jít a ani nepůjdeme.
Nebudeme nikdy prodávat do kvalitních obrub, které vydrží roky, čočky, které jsou sice levné, ale mají pouze omezenou životnost. Proč? Je to jednoduché: za půl roku budou brýle vypadat jako nové a čočky budou zničené a příště si od Vás nikdo službu optického poradce nekoupí. Těžko budete říkat Vašemu zákazníkovi, že jste ho upozorňoval na nevýhody levných čoček, tato argumentace ho už zajímat nebude a příště si půjde koupit brýle do kamenné optiky.