V roce 2001 vydal David Allen převratnou knihu, ve které definoval nový přístup k osobní organizaci času. Jeho kniha nazvaná Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity je nestárnoucím zdrojem dobrých rad a tipů pro lepší zvládání vysoce náročného života v dnešním světě. Díky tomu si kniha Getting Thing Done (nebo zkráceně
GTD aneb moderní time management
V roce 2001 vydal David Allen převratnou knihu, ve které definoval nový přístup k osobní organizaci času. Jeho kniha nazvaná Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity je nestárnoucím zdrojem dobrých rad a tipů pro lepší zvládání vysoce náročného života v dnešním světě. Díky tomu si kniha Getting Thing Done (nebo zkráceně GTD) získala velkou oblibu po celém světě.
Já jsem si Allenovu knihu o GTD koupil před necelými dvěma roky, když jsem se o ní dozvěděl na nějakém anglicky psaném blogu. Ze začátku jsem postupoval přesně pomocí GTD s tím, že jsem vyzkoušel nejrůznější nástroje pro organizaci času. Jak ubíhaly měsíce, tak jsem si celý systém zjednodušoval a upravoval si ho k obrazu svému. Myslím, že právě tak by to mělo být. Začtete-li se do této knihy, tak dostanete mnoho užitečných základů, které vám pomohou vytvořit si vlastní systém osobního plánování.
Pro vaši představu bude nejlepší, když místo zdlouhavého popisování přiložím diagram GTD z webu D*I*Y Planner (tento web navíc obsahuje plno užitečných šablon do diáře pro plánování pomocí GTD):
Podle GTD si každý váš úkol, poznámku nebo nápad zapíšete do tzv. Inboxu. Inboxem může být stránka ve vašem papírovém diáři, skupina úkolů v plánovacím softwaru nebo třeba diktafon. Poté postupně procházíte jednotlivé položky Inboxu. Zjišťujete zdali si vyžaduje akci (Např. Koupit mléko) nebo ne (Např. Adresa dobré restaurace) a podle toho s ní zacházíte dál. Takto postupujete tak dlouho, dokud nevyprázdníte celý Inbox. Všechny položky pak máte pěkně rozřazené do jednotlivých seznamů a můžete se dát do práce.
Zdroj: Produktivniblog.cz