V první části jsem představil několik faktorů, které jsou pro SEO důležité, ale na samotných stránkách nejsou vidět. Následující seznam uvádí šest důležitých faktorů, které jsou již součástí obsahu webu.
Hlavní nadpis h1 by měl být vždy nejvýraznějším prvkem na stránce. Přikládají mu význam i vyhledávače, ale především upoutává pozornost návštěvníků, proto by měl být:
Na stránce by měl být vždy jen jeden nadpis h1. Další nadpisy h2-h6 nemají pro vyhledávače žádný význam. Mají však význam pro čtenáře – jejich účelem je přehledně rozdělit text a upoutat na další bloky textu.
Vhodně zvolené odkazy jsou jedním z důležitých faktorů, které mohou výrazně ovlivnit pozici ve vyhledávačích. Text odkazu by měl obsahovat klíčová slova, která se vyskytují v obsahu odkazované stránky. Vyhledávačům i lidem usnadňují pohyb na webu vhodně navržené odkazy v navigaci i v samotném obsahu stránek.