Bez rozumného počtu kvalitních zpětných odkazů budete v SERP okupovat horší pozice a nové návštěvníky pak musíte na web dostávat přes placené PPC nebo jinou nákladnou cestou. Jaké jsou dnes základní možnosti pro zvyšování počtu zpětných odkazů a nakolik jsou jednotlivé způsoby přínosné?
Jaké jsou základní linkbuildingové postupy?
Pokud se věnujete tvorbě webů nebo nějaký provozujete, pak vám význam zpětných odkazů bude jasný. Bez rozumného počtu kvalitních zpětných odkazů budete v SERP okupovat horší pozice a nové návštěvníky pak musíte na web dostávat přes placené PPC nebo jinou nákladnou cestou. Jaké jsou dnes základní možnosti pro zvyšování počtu zpětných odkazů a nakolik jsou jednotlivé způsoby přínosné?
Před x lety byly katalogy základem, nový web se nechal registrovat do množství katalogů, čím více, tím lépe. V roce 2011 jsou katalogy víceméně mrtvá záležitost. Registraci si můžete nechat udělat, ale přínos je velmi malý. Z tuzemských katalogů bych doporučil snad jen firmy.cz a czin.eu a katalogy oborové, pokud pro předmět vaší činnosti existují. Pokud po katalozích opravdu toužíte, vyberte si pak takové, které umožňují vkládat titulek s klíčovými slovy nebo ještě lépe kromě názvu odkazu vložit ještě odkazy vázaná na další klíčová slova.
Komentování na cizích webech vám nezvýší ranky, neboť většina webů používajících publikační systémy opatřuje externí linky v nich nofollow atributem. Pokud budou ale vaše komentáře přínosné, mohou přivádět skutečné návštěvníky. Doporučuji hlavně nevkládat své klíčové slovo jako jméno autora příspěvku, velmi to zavání spamem.
Nákupem odkazů se samozřejmě prohřešujete proti pravidlům vyhledávačů. Protože je však internet komerční prostředí, nelze tomuto zabránit a při linkbuildingu se tak dosahuje nejlepších výsledků. Tato volba se poměrně náročná na investice a čas, ale vyplatí se. Doporučuji tuto činnost přenechat specialistům, kteří dovedou vhodné stránky vyhledat a případný nákup vyjednat.
Zdroj: Linki.cz