Letiště v Mošnově se ani téměř tři roky poté, co jej do svého vlastnictví získal krajský úřad, nemůže dostat do tempa. Vzdušných přístavů v Brně, nebo Katovicích, které měly, podobně jako mošnovské letiště, na začátku desetiletí obdobnou pozici, využilo v loňském roce podstatně více cestujících.
Diametrální rozdíl je hlavně při srovnání počtu pasažérů odbavených v Mošnově a v Katovicích. Zatímco počet cestujících v Katovicích narostl jen v uplynulém roce o více než čtyřista tisíc, mošnovským letištěm, které má podstatně kvalitnější přistávací dráhu, prošlo v meziročním srovnání jen o pětatřicet tisíc lidí více.
Stále dynamičtěji roste také letiště v Brně-Tuřanech. Ještě v roce 2004 odletělo z brněnského letiště o čtyřiačtyřicet tisíc lidí méně než z Mošnova. O rok později už mošnovské letiště o stejný počet lidí zaostávalo, v roce 2006 pak služeb brněnského letiště využilo o téměř sto tisíc lidí více, než kolik jich letělo z Ostravy. O další vývoj letiště již mají strach někteří jeho pracovníci, ti poukazují nejen na fakt, že letišti konkurence uniká, ale i na možné příčiny daného stavu. Všechno však tajně a anonymně, ze strachu…
„Jsme rádi, že si Moravskoslezský kraj dal rozvoj letiště Ostrava jako jednu ze svých priorit, nicméně máme obavy ze zneužívání vynakládaných prostředlů kraje k tomuto účelu, “ píší autoři dopisu, jejichž jména má redakce k dispozici, ale kvůli svému personálnímu propojení s letištěm nechtějí zveřejňovat své jména. Pisatelům dopisu vadí zejména fakt, že kraj bez výběrového řízení podporuje desítkami milionů korun ročně leteckou linku do Vídně, provozovanou soukromou firmou a během tří let nedokázal přilákat do Mošnova nízkonákladového dopravce, který by obyvatelům kraje zajistil levné spojení s některým z evropských velkoměst.