Dle nových březnových statistik ovládá firma Microsoft 30, 01% trhu s vyhledávači v U.S. Konkrétně 14, 32% je z vyhledávače Bing.com a 15, 69% z vyhledávače Yahoo, který před nedávnem Microsoft koupil. Podíl Bingu vzrostl od února o úctyhodných 6% a podíl Yahoo o 5%.
Na druhou stranu, Google nyní ovládá 64, 42% U.S. vyhledávacího trhu, ale k jeho smůle mu ještě před měsícem patřilo 66, 69%. To ještě není pro Google tak hrozné; horší je pokles 7, 17%, který Google zaznamenal od srpna loňského roku, kdy mu patřilo obdivuhodných 71, 59%. Srpen 2010 byl také prvním měsícem, kdy bylo Yahoo poháněno Bingem. Určitě budete sdílet stejný názor, že právě tento krok byl tím správným k zvětšení podílu jak Bingu, tak Yahoo. Především Bing vešel do podvědomí lidem, kteří doposud používali k hledání "jen" Yahoo - to potvrzuje i procentuální podíl Bingu v srpnu 2010, ten pokrýval pouze 9, 87% trhu s vyhledávači.
Dalším důvodem je zajisté statistika úspěšných vyhledávání, která tvrdí, že lidé hledající na Bingu či Yahoo dosáhli asi 80% úspěšnosti při hledání stránky na daný dotaz. Konkrétněji je to na Bingu úspěšnost 81, 14% a na Yahoo 80, 32%. K porovnání je uvedeno, že lidé, kteří hledali pomocí Googlu dosáhli 65, 91% úspěšnosti nalezení stránky s hledaným obsahem.
Toto jsou pouze statistiky jedné firmy, která tyto analýzy provádí. Ale celkem pěkné se shodují i se statistikami jiných firem jako například světoznámé comScore. Statistiky ukazují hodně příjemná čísla pro firmu Bing a Yahoo na rozdíl od minulého roku. Ale Google se nebojí a stále zlepšuje své služby. Přeci jen stále kontroluje dvě třetiny vyhledávacího trhu a podporuje svůj vyhledávač spoustou nových zlepšení. Jako například možnost blokace nežádoucích stránek, vyhledáváním v sociálních sítích (Twitter či jiné), a velmi očekávaným zlepšením je také přidání funkce "+1". Tato funkce bude velmi zajímavá, má fungovat jako facebookové tlačítko "To se mi líbí". Ale s tím rozdílem, že uživatelé klikem na toto tlačítko posunou daný web na daný vyhledávací dotaz o příčku výše vůči konkurenci.