Brazilská iniciativa Escravidão Não (Ne otroctví) se rozhodla lidem přiblížit život otroka a distribuovala pohlednice, které špinily ruce, stejně jako je mají ušpiněné otroci.
Místa, kde otroctví přežívá, jsou však vzdálená od „civilizace“, tedy od velkých měst se vzdělaným a vlivným obyvatelstvem. Je proto obtížné získat pozornost těchto lidí, jejichž podpora je pro skutečné vymýcení otroctví velmi důležitá.
Za podpory mezinárodní organizace International Labor Organization a brazilské nevládní organizace Reporter Brazil byla realizována kampaň s cílem zvýšit povědomí o problému a získat podpisy pod petici požadující zpřísnění trestů pro otrokáře.
S ohledem na nízký rozpočet kampaně padla volba na neadresně distribuované pohlednice. Deset tisíc kusů pohlednic bylo rozmístěno do stojanů na univerzitách, v divadlech, kinech nebo barech, tedy na místech se zvýšenou koncentrací aktivních mladých lidí.