Všichni zájemci si mohli při jízdě s trenérem v automobilu VW Passat vybaveném měřícím zařízením MDD/eco v praxi vyzkoušet rozdíl ve spotřebě mezi svým běžným stylem jízdy a plynulou hospodárnou jízdou dle zásad projektu „ECODrive – Hospodárně a bezpečně na silnici". Například průměrné otáčky motoru se při úsporném stylu jízdy snížily o 27.3%.
Zejména v městském provozu, kde jsou úseky pro jízdu mezi křižovatkami mnohdy velmi krátké, je pro úsporný provoz důležité jet co nejvíce plynule, tzn. zbytečně nebrzdit, ale ani zbytečně nezrychlovat. Testy dále ukázaly, že hospodárná jízda nemusí nutně vést k nižší průměrné rychlosti. Průměrná rychlost se totiž stylem jízdy brzda-plyn nijak výrazně nezvýšila, zato spotřeba paliva velmi rychle stoupala. I v případech, kdy v testech při úsporné jízdě ke snížení průměrné rychlosti došlo, bylo tento fakt bohatě vyvážen řádově nižší spotřebou (snížení průměrné rychlosti o 4.9%, průměrné spotřeby paliva o 31.8%).






