Už jsem přestal počítat, kolik se za posledních 5 let vystřídalo na MŠMT ministrů. S každým ministrem jsem pak zaznamenal trochu jiný názor na pojetí a realizaci státních maturit. Někteří z ministrů se museli nejdříve seznámit, jak to ve školství funguje a jaký je aktuální stav, protože byli jen dosazeni stranou, na kterou zbylo toto "neatraktivní" ministerstvo. Někteří se ani nerozkoukali a už je vystřídal jiný politik. Je jasné, že za této situace nemohla být prosazována jasná koncepce v oblasti maturit ani v dalších oblastech školství.
Reforma vymyšlená ve Výzkumném ústavu pedagogickém a na vysokých pedagogických školách bez diskuse s pedagogickou veřejností zbourala vše, co bylo dobré. Pod hlavičkou reformy byly a jsou čerpány miliardy ze státního rozpočtu a evropských fondů na pochybné výzkumy, ověřování a administraci projektů. Pod hlavičkou reformy si každá škola může učit, co jí vyhovuje a jak jí to vyhovuje. Nakonec se sama zkontroluje a kladně zhodnotí. Česká školní inspekce stihne zkontrolovat jen záplavu nepotřebných papírů (ŠVP) a to, zda má učitel jiná měřítka hodnocení na disfunkčního žáka. Co je výsledkem reformy školství?






