Marketing (marketing management) zahrnuje zkoumání a pochopení potřeb zákazníků, reakci na ně prostřednictvím vývoje, výroby a prodeje odpovídajících výrobků (zboží) a služeb (včetně zavádění inovací) a působení na potřeby zákazníků v souladu se strategickými záměry organizace. Marketing úzce souvisí s prodejem produktů.
Téma měsíce: Marketing
Marketing (marketing management) zahrnuje zkoumání a pochopení potřeb zákazníků, reakci na ně prostřednictvím vývoje, výroby a prodeje odpovídajících výrobků (zboží) a služeb (včetně zavádění inovací) a působení na potřeby zákazníků v souladu se strategickými záměry organizace. Marketing úzce souvisí s prodejem produktů.
Peter F. Drucker považuje marketing za jednu ze dvou základních funkcí organizace: „Protože cílem existence podnikové organizace je vytvářet zákazníky, má tato organizace dvě – a pouze tyto dvě – základní funkce: marketing a inovace.“
Americký marketingový specialista Philip Kotler se narodil 27. května 1931 v Chicagu. V současnosti je považován za jednu ze špičkových a nejznámějších autorit v oboru marketingu.
Magisterský titul získal na University of Chicago a doktorát na Massachusetts Institute of Technology, oba v oboru ekonomie. Spolupracoval s celou řadou úspěšných mezinárodních společností.
Zdroj: Managementmania.com