Developeři zjišťují, že sami byty neprodají. Donedávna přitom spolupracovali s minimem realitních kanceláří a své projekty raději nabízeli přímo ve vlastních prodejních centrech. Vedla je k tomu často nedobrá zkušenost se službami zprostředkovatelů a hlavně obrovská poptávka. Po jejím nejméně třetinovém propadu začínají developeři
Developeři hledají pomoc u realitních makléřů
Developeři zjišťují, že sami byty neprodají. Donedávna přitom spolupracovali s minimem realitních kanceláří a své projekty raději nabízeli přímo ve vlastních prodejních centrech. Vedla je k tomu často nedobrá zkušenost se službami zprostředkovatelů a hlavně obrovská poptávka. Po jejím nejméně třetinovém propadu začínají developeři hledat pomoc.
“Mnozí z těch, kteří loni neměli zájem o spolupráci, za námi dnes sami přicházejí, ” říká manažer realitní kanceláře Lexxus Ivo Ščuka. Jeho slova potvrdila na Stavebním fóru obchodní ředitelka společnosti Satpo Development Irena Reichlová:, , Nastává čas, kdy budou mít realitní kanceláře příležitost ukázat, co umí.”
V Česku se prodá prostřednictvím realitních kanceláří zhruba polovina nemovitostí. V rámci evropského trhu jde o standardní podíl, ve Spojených státech bývá vyšší. Na českém trhu se v poslední době rozrůstají řetězce nadnárodních realitních kanceláří a pobočkové sítě tuzemských firem, které vytlačují malé obchodníky s nemovitostmi. Největší je původem americký franšízový řetězec RE/MAX.
“Za čtyři roky na českém trhu máme sto kanceláří a přes 900 makléřů, ” uvedl regionální ředitel firmy Vojtěch Krátký. Svoji síť začíná teď budovat další americký franšízový koncept Century 21, s nímž se RE/MAX v minulosti soudil o to, kdo prodává nejvíc nemovitostí na světě. Franšízový systém zavedla před třemi lety také společnost Mexx Reality. Sítě mají například AAA byty, Sting, Real Spektrum či Realitní společnost České spořitelny.
Zdroj: Czechrealestates.com