Kdo by chtěl od Sergeye Brina a jeho kolegy Larryho Page, koupit značku Google musí si připravit více než sto miliard dolarů. Právě na tuto částku bylo šest písmenek amerického internetového vyhledávače oceněno.
Podle pravidelného žebříčku společnosti Millward Brown Optimor, který mají HN spolu s americkými Financial Times k dispozici, se letos cena stovky nejhodnotnějších značek i navzdory finanční krizi vyšplhala na rekordních 1, 95 bilionu dolarů. Jen pro srovnání, to je téměř padesátkrát více, než na kolik je odhadován majetek nejbohatšího muže planety Billa Gatese.
Google je rekordmanem už třetí rok v řadě - letos se mu navíc podařilo navýšit hodnotu značky o šestnáct procent. "To, že je Google nejhodnotnější značkou světa, je pozitivně vnímáno i na českém trhu. Podařilo se nám tu dostat na pozici dvojky ve vyhledávání, aniž bychom použili jakýkoliv inzerát, " říká Taťána le Moigne, šéfka tuzemského zastoupení Google.
Zatímco hodnota značek Google, IBM či McDonald's loni rostla, mezi největší oběti krize, a to i do poklesu hodnoty značky, patří pojišťovna AIG. Cena značky spadla o 79 procent na 1, 48 miliardy dolarů. "V současné celosvětové nepříznivé ekonomické situaci, kdy hodnota mnoha společností neudržitelně klesá, se značka stává ještě důležitější než kdy předtím, protože firmě může pomoci přestát nestabilní časy, " říká Joanna Seddon, šéfka Millward Brown. Její firma do hodnocení značek promítá nejenom dostupné ekonomické ukazatele, ale i hodnocení spotřebitelů a předpokládaný růst či rizika značek.