Rostla cena všech hodnocených značek. “Celá stovka nejcennějších se vyšplhala až ke dvěma bilionům amerických dolarů. Byl to nárůst zhruba o 20 procent, což je dvakrát tolik, co loni, ” uvedla Průšová. Nejvíce se podle ní na letošním růstu podílely technologické firmy nové trhy, zejména ten čínský.
V nezměněném pořadí zůstalo letos prvních pět příček žebříčku. Ty loni obsadily GE, Microsoft, Coca-Cola a China Mobile. Do první desítky se dostaly tři nové značky, jsou jimi Nokia, Apple a McDonald’s.
Nejpomalejší nárůst hodnoty zaznamenaly značky zabývající se obchodem s pohonnými hmotami, balenými vodami a bankovnictví, kde se projevila probíhající finanční krize. “Na finančním sektoru je zajímavé, že se do první desítky prvních bank dostaly letos poprvé čínské banky a právě čínské banky táhly vývoj celého tohoto odvětví, ” uvedla Průšová.
Více než polovina nejdražších značek pochází ze Spojených států, největší růst pak vykazují nové trhy jako Čína a Rusko, Brazílie a Indie. Vůbec poprvé se letos mezi první stovku nejdražších značek dostala firma z oblasti střední a východní Evropy, byl jí ruský mobilní operátor MTS. “V celé top stovce se umístilo pouze 16 zemí z celého světa, takže si dovedeme představit, že Česká republika se svými značkami se neumístila, ” zdůrazňuje Průšová.